سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تاریخچه دزدگیر اماکن | معرفی چند دزدگیر محبوب

اولین سیستم هشدار دهنده مدرن در جهان توسط مخترعی به نام " آگوستوس راسل پاپ " ثبت شده است. البته قبل از ثبت این اختراع و تحول بزرگ، دزدگیر اماکن با یک سیستم ساده تر توسط شخصی به نام تیلدسی ثبت شده بود. در واقع تاریخچه دزدگیر اماکن به سال 1853 میلادی یعنی نزدیک به 19 قرن پیش برمیگردد.

نحوه کار اولین دزدگیر اماکن

اولین سیستم دزدگیر اماکن در یک ساختار بسیار ساده خلاصه میشد این ساختار به گونه ای طراحی شده بود که در بین اتصال در و قفل چندین زنگ مکانیکی قرار داده شده بود و در هنگام ورود افراد و باز شدن در این زنگ ها به صدا در می آمدند و بدین وسیله صاحبخانه از ورود افراد با خبر میشد.

نحوه کار دزدگیر اماکن مدرن

بعد از گذشت سالها از ثبت اختراع دزدگیر ساده توسط تیلدسی، مخترعی دیگر که در بالا به آن اشاره شد(آگوستوس) به این فکر افتاد که بوسیله الکتریسیته و تعدادی آهن ربا یک سیستم هشدار دهنده بسازد. نحوه کار در این سیستم هشدار دهنده به الین شکل بود که تمامی در ها و پنجره ها به این سیستم وصل میشدند و در هنگام باز شدن این درها، مدار الکتریکی بسته میشد و با بسته شدن مدار یک جریان ناگهانی در مدار اتفاق می افتاد و باعث اتصال آهن ربا به یک سیستم ارتعاشی شده و زنگ های سیستم به صدا در می آمدند. در نهایت آگوستوس تصمیم گرفت در سال 1857 از این اختراع خود رونمایی کند.

آگوستوس چندین سال بعد از رونمایی از این اختراع دچار بیماری شد و در همین حین تصمیم گرفت امتیاز ثبت این اختراع را به فردی به نام " هولمز " واگذار کند. این شخص تصور میکرد بیشتر سارقان و مسلحان در نیویورک ساکن هستند به همین دلیل تصمیم گرفت به آن شهر مهاجرت کرده و در همین شهر اقدام به تاسیس یک کارخانه دزدگیر اماکن نمود. 

هولمز توانست با بکار گیری ترفند تبلیغ محصول با استفاده از تلگراف که در بین مردم بسیار محبوب بود، اعتماد و توجه مردم به کارخانه و محصولش را جلب کند و به کسب و کار خود رونق مضاعف ببخشد.