سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی انواع تجهیزات دوربین مداربسته نظارتی

دستگاه DVR:

دستگاه دی وی آر مخفف عبارت Digital Video Recorder می باشد که جز یکی از تجهیزات مهم دوربین مداربسته آنالوگ به شمار می رود. وظیفه دستگاه DVR ضبط و پخش تصاویر دوربین مداربسته است. و درواقع می توان گفت این دستگاه نقش سرور سیستم مداربسته آنالوگ را ایفا می کند.

در نسل های ابندایی، توانایی این دستگاه ها تنها ضبط تصاویر بود اما امروزه دستگاه های dvr قادرند به صورت همزمان وظایف زیر را انجام و کنترل کنند:

  • امکان ضبط تصاویر به وسیله دیسک سخت نصب شده در دستگاه
  • امکان پخش و نمایش تصاویر زنده
  • امکان پشتیبان گیری از تصاویر ضبط شده و همچنین بازپخش این تصاویر
  • توانایی انجام آنالیزهای ساده بر روی تصاویر مانند حساسیت به حرکت
  • امکان انجام تنظیمات ضبط با توجه به نیاز

دستگاه NVR:

دستگاه nvr عملکردی مشابه به دستگاه dvr دارد با این تفاوت که دستگاه nvr به ضبط ویدیو با دوربین های تحت شبکه ip که بوسیله یک کابل شبکه منتقل می شوند می پردازد.

درواقع ضبط nvr ها در دوربین های مداربسته آی پی صورت می گیرد. دوربین مداربسته از طریق یک روتر یا سوییچ شبکه و یا بصورت مستقیم به یک دستگاه NVR وصل می شود.

فیش BNC:

فیش بی ان سی مخفف Bayonet Neil Cancelman نام اختراع کننده این کانکتور است. فیش های بی ان سی یکی از رایج ترین رابط های مخابراتی آنالوگ بوده که در  انواع و اشکال مختلفی وجود دارند اما بطور معمول سه نوع آنها از همه رایج تر است:

  1. فیش BNC پرسی
  2. فیش BNC پیچی
  3. فیش BNC لحیمی

از فیش bnc معمولا برای اتصال دوربین های مداربسته آنالوگ و کابل کواکسیال معمول rg59 استفاده می شود. آموزش  نحوه اتصال انواع فیش BNC  را در مقاله لینک شده بیاموزید.

هارد مخصوص ذخیره تصاویر:

برای دوربین های مداربسته به دلیل اینکه 24 ساعت شبانه روز روشن بوده و در طول کل ماه و سال خاموشی ندارند و مداوم در حال ثبت و ذخیره اطلاعات می باشند نمی توان هاردهایی را در نظر گرفت که در کامپیوترها مورد استفاده قرار می گیرند چرا که کامپیوتر ها ممکن است در طول روز چندین ساعت روشن باشند و در این چند ساعت ممکن است خیلی کم به کار رایت بپردازند.

برای خرید هارد دوربین مداربسته لازم است با متخصصین این حوزه مشورت و سپس اقدام نمایید. در این خصوص کارشناسان گروه تیزبین آماده اراده خدمات مشاوره رایگان در حوزه دوربین مداربسته و دزدگیر اماکن هستند. برای دریافت مشاوره رایگان می توانید بصورت آنلاین ذر صفحه اصلی سوال خود را مطرح نمایید یا با شماره 09136542367 تماس بگیرید.

رک دوربین مداربسته:

برای محافظت و جاسازی تجهیزات الکتریکی و کامپیوتری از یک قفسه یا محفظه به نام رک استفاده می شود. رک های معمول برای استفاده دوربین های مداربسته 19 اینچ بوده اما در بازار اندازه های متفاوتی از رک ها عرضه می شود.

رایج ترین نوع رک ها:

  • رک دیواری: رک های دیواری برای پیچ شدن به دیوار ساخته شده که در اندازه های 4 تا 12 یونیت و با عمق 45 یا 60 سانتی متر در بازار عرضه می شوند. معمولا درب های رک دیواری بصورت افقی باز شده و از جنس شیشه هستند.
  • رک ایستاده: این رک های بر روی زمین قرار می گیرند و در اندازه های 16 تا 47 یونیت و با عمق 60،80 یا 100 سانتی متر ساخته می شوند. رک های ایستاده برای دوربین مداربسته دارای یک درب در جلو هستند اما در های کناری و پشتی آنها نیزب قابل باز شدن هستند.

لنز دوربین مداربسته: